Door ondersteuning vanuit het WGSP hebben wij snelle groei kunnen realiseren

Jeroen Brouwer - Directeur Student aan Huis

Student aan Huis

Student aan huis is de schakel tussen particulieren met computerproblemen en ICT studenten. Vanuit het hoofdkantoor in Bilthoven worden de ICT studenten dagelijks naar klanten in heel Nederland gestuurd. Daar lossen ze aan huis problemen op of geven ze computerles. Deze Biltse onderneming maakt sinds enkele jaren regelmatig gebruik van het werving en selectie aanbod van het WGSP.  Jeroen Brouwer, directeur Student aan Huis, vertelt waarom.

Flexibel en snel

“De afgelopen twee jaren heeft onze organisatie een sterke groei doorgemaakt die we graag willen doorzetten. Inmiddels worden ruim 800 IT-studenten via het afsprakenbureau het land in gestuurd. Soms groeit de vraag naar onze dienstverlening ineens erg snel. Dan zijn er eigenlijk direct nieuwe medewerkers op het afspraken bureau of bij de klantenservice nodig. Mede door de ondersteuning vanuit het WGSP heeft Student aan huis haar snelle groei kunnen realiseren. Vaak staat er binnen 48 uur een gemotiveerde kandidaat klaar die direct aan de slag kan.”, vertelt directeur Brouwer.

Win-win werving en selectie

“Als we lokale werkzoekenden een kans kunnen geven, dan doen we dat ook! Daarbij staat de geschiktheid van de kandidaten voor ons voorop. Het prettige aan de samenwerking met het WGSP is dat ze goed luisteren naar onze wensen en snappen naar wat voor soort mensen wij opzoek zijn. De kandidaten die aan ons worden voorgesteld willen ontzettend graag weer aan het werk. Bovendien wonen ze vaak in de buurt en zijn ze niet gebonden aan een opzegtermijn. Daarbij wordt de werving- en selectieprocedure goed verzorgd wat ons veel tijd bespaart. Het bijkomende voordeel is dat de mensen die bij ons aan de slag gaan geen beroep meer op een uitkering hoeven te doen. Echt een win-win situatie”, aldus Jeroen Brouwer.